Jaké poruchy iPhone jsou nejčastější a vyplatí se jejich oprava?

Pokud máte přístroj v záruční době, nemusíte se o nic starat. Jestliže se objeví porucha, dáte přístroj opravit a nic neplatíte (tedy pokud není porucha způsobena vaším neopatrným zacházením). V případě, že máte starší model, na který se již nevztahuje záruční doba, máte dvě možnosti – koupit nový model nebo dát iPhone opravit do servisu.

Softwarové poruchy se dají vyřešit snadněji

Poruchy se dají u iPhone rozdělit do dvou skupin – softwarové a hardwarové. Oba typy poruch je potřeba řešit a platí, že čím dříve, tím lépe. Oba typy poruch mohou totiž významně ovlivnit činnost přístroje a to v negativním smyslu. Softwarové poruchy jsou lehčeji vyřešitelné. Jejich nejčastější příčinou je nesprávně fungující část programu a většinou postačí, když je software vymazán a znovu nahrán. Příčinou poruch tohoto typu mohou být také aktualizace. Tyto poruchy jsou častější u starších modelů, ale výjimkou nejsou ani i novinek. 

iphone

 

I poruchy hardwaru nemusí být fatální

Častěji se ale u iPhone objevují poruchy hardwarové. IPhone je zařízení poměrně křehké a i menší náraz může způsobit dost velké škody. Mezi velmi časté poruchy patří poškození LCD displeje, porucha dotykové vrstvy či porucha čtečky (SlimTray). Některé iPhone mají také sklon k větší poruchovosti audio komponentů a časté jsou i poruchy baterie, které se projevují její malou výdrží. (Jak prodloužit výdrž baterie jsme psali v dřívějším článku). Mezi nejzávažnější patří poruchy fotoaparátu. Hardwarové poruchy jistě není radno řešit doma. Vždy by je měl provést autorizovaný servis.

Kdy se oprava vyplatí?

Pokud máte problémy, je potřeba je řešit a to většinou rychle. Neuchylujte se k tomu, že se přístroj pokusíte opravit doma nebo ho svěříte do rukou opraváře amatéra, který většinou jen tuší, co by mohlo s přístrojem být. Každá oprava iPhone vyžaduje odbornost, na to myslete především. V případě oprav platí, že se vyplatí, když cena opravy nepřevyšuje polovinu nákupní ceny přístroje. A dá se říci, že toto platí v případě iPhone téměř ve všech případech. V současné době v České republice působí i velice kvalitní servisy. Při jejich výběru je ale nutné dávat velký pozor. Nepodléhejte pocitu, že si váš přístroj musíte dát opravit v prvním servisu, na který narazíte.

Jak vybrat servis?

K výběru servisu je vhodné použít internet. Kde lze zjistit snad nejvíce informací. Stačí si například zadat do vyhledávače „apple servis“ a vybrat si. Pozor si dejte zejména na cenu a na podmínky. Nejhodnější je, pokud servis nejdříve přijme přístroj na diagnostiku a až poté vám sdělí cenu opravy. Vy s touto cenou můžete, ale také nemusíte souhlasit a případně si tak přístroj můžete vzít zpět. Chtějte také vědět, jaké náhradní díly servis používá. Nejlepší je, pokud servis garantuje, že náhradní díly jsou originální – tedy od výrobce. Pokud máte model Apple iPhone 5G, chtějte vždy originální displej iphone 5G a podobně. Pokud servis nemůže originální náhradní díly nabídnout, rozhodně nebude ten správný.

Je možné poruchám předejít?

V případě softwarových poruch se můžete bránit tím, že nebudete zbytečně stahovat různé programy a v přístroji budete mít jen ty, které opravdu používáte. Hardwarovým poruchám lze předcházet správným používáním přístroje. Méně časté chyby jsou také u novějších modelů – mezi neoblíbenější patří například iPhone 5 – o jeho vlastnostech si můžete více přečíst zde.


Toto je placený reklamní článek, provozovatel iPhonevkapse.cz nenese odpovědnost za jeho obsah. Pokud chcete vydat podobný článek, napište mi.

Napsat komentář